Diagnoza i sensomotoryczna terapia wzroku

Terapie funkcji wzrokowych można przeprowadzić u dzieci z:

  • dysleksją i ryzykiem dysleksji;
  • trudnościami w nauce szkolnej;
  • zespołem Aspergera;
  • nadpobudliwością;
  • opóźnieniem rozwoju psychomotorycznego;
  • zespołem Downa.

Terapia funkcji wzrokowych skierowana jest przede wszystkim do dzieci z trudnościami szkolnymi, jak i z trudnościami w zakresie czytania i pisania.
Zaburzenia funkcji wzrokowych wpływają także na obniżenie koordynacji oko-ręka, zaburzenia postawy, równowagi, skupienia uwagi/koncentracji.
Nasi terapeuci SI i INPP, łączą terapie funkcji wzrokowych z wymienionymi metodami oraz podstawą ortoptyki, co daję znacznie szybsze efekty pracy. Zaburzenia funkcji wzrokowych mogą także wynikać z innych zaburzeń rozwoju fizycznego.

nany-nub

Jeśli Twoje Twoje dziecko...

  • ma słabą orientację w przestrzeni;
  • ma obniżone napięcie mięśniowe;
  • ma niski poziom koncentracji uwagi;
  • zasłania, mruży oko;
  • ma wolne tempo pisania/przepisywania i czytania;
  • ma słabą ostrość widzenia po długiej pracy z bliskich odległości;
  • ma pochylone litery podczas pisania;
  • odwracana zeszyt podczas pisania, czytania;
  • robi błędy podczas przepisywania;
  • ma zaburzenie koordynacji oko-ręka;
  • ma trudności w utrzymaniu pisma w liniaturze;
  • ma potrzebę wodzenia palcem po książce podczas czytania;
  • unika gier i zabaw ruchowych;
  • jest niechętne do czytania;
  • bolą i pieką oczy, ma bóle głowy;
  • czyta zbyt przybliżając lub oddalając tekst;
  • ma trudności ze schodzeniem po schodach, niechęć do wysokości;
  • unika czytania podczas jazdy samochodem.

Jeśli część wymienionych objawów jest zauważalna u Twojego dziecka – zagłoś się na konsultację/diagnozę.
Staramy się dopasować terapię indywidualnie do potrzeb dziecka łącząc odpowiednio elementy terapii SI, INPP i terapii bilateralnej z terapią funkcji wzrokowych.